dissabte, 30 de desembre del 2017

LA FLOR QUE ENCARA NO TÉ NOM



Jo no seria mai cap d’aquelles ufanoses flors de grans pètals, de cap manera. En tot cas seria com les espurnes que llueixen als prats a la primavera o com les humils i oloroses de secà – el romaní, la farigola o l’espígol. M’inclino per una de petitona i semblant a la groga, senzilla i flairosa ginesta i que ornés com ella els vorals dels caminets solellosos. No tinc encara nom, però m’agradaria tant vestir les catifes florals del Corpus a Sitges, record d’infantesa, quan amb els avis les gaudia. O ser el pom que collien els pares a les passejades a Collserola. O el xicot que en feia un ram i quan el tenia ben lligat deia aquests versos de Joan Maragall:
“M’he girat cara al mar
m’he girat al mar de cara
que brillava com cristall
he aixecat el pom enlaire
i he arrencat a córrer avall.”

Montse Carreras

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada